Fara Puck
  • Strona Główna
  • Nawigacja
    • O parafii
    • Czytelnia
      • Być chrześcijaninem
      • In vitro
      • Krótko o odpustach
      • Przyjmowanie Komunii Świętej
      • Pucki kwiatek św. Franciszka
      • To wszystko
      • Wiara tylko dla dzieci?
      • Apokalipsa nie taka straszna
      • Co mi zostało po ks. Janie
      • Czy choroba to grzech?
      • Kto może zostać chrzestnym?
      • Uroczystość Wszystkich Świeczek
    • Historia
    • Patron
    • Kontakt
    • Wirtualny spacer
  • Info
    • Biuro Parafialne
    • Kapłani
    • Organiści
    • Caritas
      • Caritas
      • Aktualności
    • Remonty
      • Remonty 2020
      • Remonty 2019
      • Remonty 2018
      • Remonty 2017
      • Remonty 2016
      • Remonty 2015
      • Remonty 2014
      • Remonty 2013
      • Remonty 2012
      • Remonty 2011
      • Remonty 2010
      • Remonty 2009
      • Remonty 2008
      • Remonty 2007
      • Remonty 2006
      • Remonty 2005
    • Siostry Zakonne
    • Katecheza
    • Poradnia Rodzinna
    • Siłownia
    • Sala centrum
    • Dom Rekolekcyjny
  • Sakramenty
    • Katecheza
    • Chrzest święty
    • Spowiedź
    • I Komunia Święta
    • Bierzmowanie
    • Sakrament Małżeństwa
    • Kapłaństwo
    • Namaszczenie chorych
  • Pogrzeb
    • Zgłoszenie pogrzebu
    • Informacja o zmarłym
    • Aktualne pogrzeby
  • Cmentarze
    • Plany cmentarzy
    • Wyszukiwarka zmarłych Grobonet
    • Przedłużenie miejsca
    • Postawienie nagrobka
  • Grupy
    • Rada Duszpasterska
    • Rada Ekonomiczna
    • Róże Różańcowe
    • Różańcowa Armia Pana
    • Różaniec rodzi. za dzieci
    • Służba Liturgiczna
    • Grupa Młodzieżowa
    • Krąg Domowego Kościoła
    • Schola Violinki
    • Chór
    • Margaretki
    • Koło Przyjaciół R.M
    • Grupa AA – ANON
    • Grupa AA
  • Kontakt
7 grudnia, 2019 przez admin

REGULAMIN PARAFIALNEGO KONKURSU NA NAJPIĘKNIEJSZĄ SZOPKĘ BOŻONARODZENIOWĄ

REGULAMIN PARAFIALNEGO KONKURSU NA NAJPIĘKNIEJSZĄ SZOPKĘ BOŻONARODZENIOWĄ
7 grudnia, 2019 przez admin

 

  1. Postanowienia ogólne

Organizatorem konkursu jest Parafia Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Pucku

  1. Celem konkursu jest:
  • Zachowanie tradycji budowania szopek bożonarodzeniowych;
  • Prezentacja szopki bożonarodzeniowej jako elementu kultury chrześcijańskiej i narodowej;
  • Poznanie i zapamiętanie wydarzeń związanych z narodzeniem Jezusa,
  • Rozwijanie wrażliwości estetycznej dzieci i młodzieży oraz uzdolnień plastycznych;
  • Integracja wspólnoty rodzinnej (szopka może być wykonana z pomocą członków rodziny).
  1. Tematyka konkursu

Zadaniem uczestników konkursu jest wykonanie przestrzennej pracy plastycznej – szopki bożonarodzeniowej statycznej. Koniecznie należy uwzględnić wyraźne elementy tradycji Bożego Narodzenia. Oceniane będą: nawiązanie do tradycji, architektura, figurki, kolorystyka, nowatorstwo, dekoracyjność i ogólne wrażenie estetyczne.

  1. Warunki konkursu
    1. W konkursie mogą wziąć udział uczniowie puckich przedszkoli i szkół podstawowych
      a prace oceniane będą w 4 kategoriach wiekowych:
    2. uczniowie grup przedszkolnych i klasy O
    3. uczniowie kl. I-III, (mogą pomagać najbliżsi)
    4. uczniowie kl. IV-VIII , (mogą pomagać najbliżsi)
    5. uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną wszelkich stopni w jednej kategorii wiekowej.

W konkursie nie mogą być zgłaszane szopki biorące udział w innych konkursach.

  1. Każdy uczestnik (zespół uczestników) powinien dostarczyć jedną pracę przestrzenną
    na podstawie nie mniejszej niż 25cm x 25cm i nie większej niż 50cm x 50cm wykonaną
    z dowolnego tworzywa, przy czym zaleca się wykonywanie szopek z materiałów trwałych i naturalnych: sznurków jutowych, lnu, roślin, masy solnej, gliny, tektury, słomy, drewna itp. Technika wykonania pracy dowolna. Wszystkie elementy szopki powinny być wykonane własnoręcznie.
  2. Ze względu na specyfikę pracy przy powstawaniu szopek mogą pomagać także inne osoby (rodzice, rodzeństwo, itp.). Konstrukcja szopki powinna być stabilna. Wszelkie elementy powinny być przymocowane w taki sposób, by nie przesuwały się. Pracę należy opatrzyć metryczką zawierającą dane: imię i nazwisko autora, kategorię wiekową.
  3. Zgłoszenie udziału w konkursie oznacza również pełną i nieodwołalną akceptację warunków niniejszego regulaminu.
    • Ocena i nagrody
  4. Prace oceniać będzie Komisja Konkursowa powołana przez organizatorów specjalnie do tego celu.
  5. Szopki będą oceniane według następujących kryteriów:
  • ogólne wrażenie artystyczne, oryginalność pomysłu;
  • opracowanie ogólne, dobór i wykorzystanie materiałów (w szczególności naturalnych);
  • wkład pracy;
  • estetyka pracy oraz trwałość konstrukcji;
    1. Komisja Konkursowa oceni szopki w trzech ww. kategoriach wiekowych. W każdej z nich zostaną nagrodzeni trzej wykonawcy najpiękniejszych szopek. Jury może przyznać także wyróżnienia, może jednak np. nie przyznać pierwszej, drugiej lub trzeciej nagrody
      w danej kategorii wiekowej. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają pamiątkowe dyplomy, a laureaci konkursu otrzymają nagrody rzeczowe.
    2. Prace należy składać w Parafii św. Ap. Piotra i Pawła w Pucku (po Mszach św. w zakrystii, w biurze parafialnym, u ks. Proboszcza lub ks. Wikariuszy…) do12.2016 roku
    3. Wyniki konkursu zwierające imiona i nazwiska autorów nagrodzonych prac zostaną podane do publicznej wiadomości w niedzielę dnia 22.12.2019 podczas Mszy św. dla dzieci o godz. 13.15.
    4. Po ocenie prac przez Komisję Konkursową w kościele parafialnym św. Apostołów Piotra i Pawła w Pucku zostanie zorganizowana wystawa wszystkich szopek bożonarodzeniowych wykonanych na konkurs. Po Świętach Bożego narodzenia szopki trafią na aukcję charytatywną organizowaną w czasie noworocznym przez Parafię w Pucku.
    5. Osoby biorące udział w konkursie przystępując do niego, wyrażają jednocześnie zgodę na przetwarzanie danych osobowych (praca musi być podpisana imieniem nazwiskiem – klasa ewentualnie numer kontaktowy do rodzica), aby informację o zwycięzcach umieścić np. w biuletynie parafialnym Fara, na stronie internetowym. Jednocześnie wykonawcy prac wyrażają zgodę na wykonywanie fotografii prac oraz wyrażają zgodę na publikację wizerunku wykonawców np. podczas wręczania nagród na podsumowaniu konkursu.

 
 
 

Poprzedni artykułPIELGRZYMKA DO ZIEMI ŚWIĘTEJ, 16-23.11.2019Następny artykuł PLAN KOLĘD W PARAFII ŚW. AP. Piotra i Pawła w roku 2020

Ostatnie wpisy

Morska Pielgrzymka Rybacka -Puck 24.06.202229 czerwca, 2022
Zapowiedź: Po wakacjach Pielgrzymka Autokarowa: Częstochowa-GÓRNY ŚLĄSK-Łódź29 czerwca, 2022
Boże Ciało – Fara Puck, 25.06.202221 czerwca, 2022

Dane kontaktowe

PARAFIA ŚWIĘTYCH APOSTOŁÓW PIOTRA I PAWŁA W PUCKU
tel. 58 673 23 18
biuro@farapuck.pl
ul. Ks. Judyckiego 4, Puck
84-100 Puck

Aktualności

Morska Pielgrzymka Rybacka -Puck 24.06.202229 czerwca, 2022
Zapowiedź: Po wakacjach Pielgrzymka Autokarowa: Częstochowa-GÓRNY ŚLĄSK-Łódź29 czerwca, 2022
Boże Ciało – Fara Puck, 25.06.202221 czerwca, 2022

PARAFIA ŚWIĘTYCH APOSTOŁÓW PIOTRA I PAWŁA W PUCKU

ul. Ks. Judyckiego 4,

84-100 Puck

tel. 58 673 23 18

biuro@farapuck.pl

KANCELARIA PARAFIALNA

– Poniedziałek i piątki od

9.00-11.00

– Środa i czwartek od

9.00-11.00 i 17.00-18.00

– sobota od 9.15-10.15

– we wtorki, niedziele i święta biuro parafialne jest nieczynne

 

Wykonanie: Kropidlowscy.pl | Web Design

Aktualności

Morska Pielgrzymka Rybacka -Puck 24.06.202229 czerwca, 2022
Zapowiedź: Po wakacjach Pielgrzymka Autokarowa: Częstochowa-GÓRNY ŚLĄSK-Łódź29 czerwca, 2022
Boże Ciało – Fara Puck, 25.06.202221 czerwca, 2022

KANCELARIA PARAFIALNA

– Poniedziałek i piątek od

9.00-11.00

– Środa i czwartek od

9.00-11.00 i 17.00-18.00

– sobota od 9.15-10.15

– we wtorki, niedziele i święta biuro parafialne jest nieczynne